Proiectele hardware de la hackaton-ul Ubervu
Hackaton-ul a avut loc sambata. Ne-am intalnit pe la 10 dimineata, si am lucrat pana in jur de 19:00 (cand am lucrat in continuare, dar la baut bere). Pe zona de hardware au fost trei proiecte foarte simpatice, pe care le voi detalia mai jos.
Joystick virtual pentru PC, bazat pe Arduino si accelerometru pe 3 axe ADXL335
Construit in jurul unui senzor accelerometru cu conectare USB combinat cu doua butoane brick, dispozitivul controleaza mouse-ul PC-ului prin miscarea mainii. Astfel, o inclinare a palmei spre stanga misca pointer-ul mouse-ului spre stanga, iar cele doua butoane brick simulau cele doua butoane ale mouse-ului. Implementarea pe PC a fost facuta in Java.
Zbor cu avionul peste Google Earth, controlat cu o manusa cu Bluetooth
Bazat pe un Arduino UNO combinat cu un senzor cu 6 grade de libertate si conectat la PC prin bluetooth, device-ul controleaza miscarea unui avion peste Google Earth. Mai exact, miscarea palmei spre stanga face ca avionul sa se incline spre stanga, iar altitudinea de zbor este controlata de miscarea palmei in planul fata-spate. Implementarea pe PC a fost facuta in C.
„Type and Fight !” – Robot typing game
O idee interesanta bazata pe o combinatie intre un un joc clasic de typing, dezvoltat in Phyton, si doi roboti Magician cu bluetooth. Fiecare concurent are la dispozitie o consola (fiecare pe laptop-ul lui) si primeste fraze pe care trebuie sa le scrie cat mai corect. Fiecarui concurent ii este de asemenea asociat un robot conectat prin Bluetooth la laptop. Pentru fiecare typo viteza robotului scade, si pentru fiecare cuvant scris corect viteza robotului creste. Astfel, obtinem o cursa head-to-head intre doi roboti a caror viteza este direct proportionala cu viteaza de typing a celor doi concurenti.